tarafından

Orhan Kemal-Hanımın Çiftliği Tekrar Okuyucuyla Buluşuyor


Çağdaş Türk edebiyatının önemli kalemlerinden Orhan Kemal’in, Hanımın Çiftliği adlı üçlemesinin tüm kitapları, Everest Yayınları tarafından yeniden okurlara sunulacak.

Orhan Kemal-Hanımın Çiftliği

Yayınevinden yapılan açıklamada, Türk edebiyatında, insanı, umudu ve aydınlığı en iyi anlatan yazarlardan biri olan ve 2 Haziran 1970’de yaşamını yitiren Orhan Kemal’in 95. doğum yıl dönümünün 15 Eylülde kutlanacağı belirtildi.

Açıklamada, yeni basımları yapılacak Hanımın Çiftliği üçlemesinin ilk kitabı olan ”Vukuat Var”ın, değişen sosyal ilişkilerin insanların yaşamlarını ve bilinçlerini nasıl yönlendirip değiştirdiğini ele alan bir roman olduğu ve toprağını kaybedip yoksullaşan köylülerle gittikçe güçlenen toprak ağaları arasında gerilen ilişkilerin değerlendirildiği, kadın işçilerin de bu ilişki içinde kimliklerini yeniden oluşturmasına tanıklık edildiği kaydedildi.

”Hanımın Çiftliği” adını taşıyan üçlemenin ikinci kitabında ise ağalık sorununun yanı sıra sınıfsal çelişkilerin yetkinlikle anlatıldığı ifade edilen açıklamada, ikinci kitapta paranın değişime uğrattığı hayatların, el değiştiren paranın yarattığı çelişkilerin, insanın en soylu duygularından biri olan aşkın bile soysuzlaşmasının anlatıldığı belirtildi.

Açıklamada, İkinci kitapta yazarın okuru hiç beklemediği bir sona doğru sürüklediği ve usta yazarın kaleminin insanı yargılamadan önce anlamaya, her şeye rağmen insana inanmaya, güvenmeye çağırdığı ifade edildi.

Üçlemenin son kitabı olan Kaçak’ta, toprak ağalığının yarattığı sorunlar, toprağın el değiştirmesi ve topraksız bırakılan insanların intikam duygularının ele alındığı vurgulanan açıklamada, Orhan Kemal’in her zaman insana, umuda ve aydınlığa inandığı ve bir kez daha en karanlık durumlarda bile insanı yücelten değerleri aradığı kaydedildi.

AA

Orhan Kemal-Hanımın Çiftliği Tekrar Okuyucuyla Buluşuyor” üzerine 19 yorum

  1. Ben bu kitapi nerden bula bilirim???

    • “Hanımın Çiftliği” romanı Orhan Kemal’in “Vukuat Var” adlı romanının devamı kabul edilmektedir.
      Bu sebeple Vukuat Var – Hanımın Çiftliği 1 olarak yayınlanmış, yukarıdaki kitap ise Hanımın Çiftliği 2 şeklinde okura sunulmuştur.

      Vukuat var – Hanımın Çiftliği 1 adlı romanı:
      http://www.simurg.com.tr/default.asp?page=show&action=4509

      Hanımın Çiftliği 2 adlı romanı da:
      http://www.simurg.com.tr/default.asp?page=show&action=100464

      linklerden satın alabilirsiniz.

      • Tekrar cıkma nedeni tabi ki Kanal D de yayınlanmaya başlayan dizi. Bu dizi bu iki kitaptan yaralanılarak oluşturulmuş bir dizidir.

        Ayrıca Kitaba aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

        Ben kitap ve diziyi aynı anda götürmeye çalıştım ama çok saçma oldu tavsiye etmem. Ayrıca dizinin müziğini beğendim.Aşağıdaki linkten dinleyebilirsiniz.

  2. ben boe diziye cok bayildim gulu benim kaynamin ismi oda ayni cadi gibi onun gibi size cok basrilar ben

    sema ayna

  3. muhteşem bir dizi muzaffer karakteriylen mehmet aslantuğ çok yakışıklı ve karizmalı tabikide bende çok karizmalıyım.
    kızların e-mailini bekliyom saygılarımla

  4. inşallah buda diğer diziler gibi saçmalamaz bende karizmalı bir kızım hepinize tkrş ederim e-mailinizi bekliyorum muhteşem siniz

  5. ben hepsi birden yasemin cevabınızı bekliyorum arkadaşlar belki gülçin yerine aranızdan birini albiliriz bende beğeniyorum o diziyi ya çok güzel sonu ne olacak acaba

  6. arkadaşlar ben selena o dizi çok güzel dimi e mesenem i veriyorum ekleyin hepinizde konuşalım *ekleyin beni görüşelimmmmmm……… iyi akşamlar

  7. merhaba dostum
    harika ve shahaneh ve mohtasham bir kitab

  8. slm ben yusuf muzaffer beyi kim öldürdü acaba serap mı?

  9. bence çok güzel bir dizi…..
    muzafferin ölmesi iyi olmadı ama senaryo böyle malesef…
    sonunu çok merak ediyorum herkese teşekkürler……………………..

Bir Yanıt Bırakın

