tarafından

Alibaba.com’un Adı Nereden Geliyor?


Dün alışveriş siteleri hakkında yayınladığım yazımdan sonra aklıma bir soru işareti takıldı: Alibaba.com Çinlilere ait bir site olmasına rağmen adı neden Türk diye. Biraz araştırdıktan sonra gördüm ki her şey gibi bu konunun da bir hikayesi var.

1999’da Çin’de kurulan dev alışveriş sitesinin kurucusu Jack Ma.

Dosya:Jack Ma 2008.jpg

Ma, şirketine dünyanın her yerinde bilinebilecek bir isim vermek istemiş ve San Fransisco’da bir kafede oturur iken aklına Ali Baba gelmiş. Verdiği bir röportajda Ma bu süreci şöyle anlatıyor:

“Bir gün San Francisco’da bir kafede otururken Ali Baba’nın çok güzel bir isim olabileceğini düşünüyordum. Bir garson geldi, ona ‘Ali Baba’yı biliyor musun?’ dedim. ‘Evet’ dedi. Ali Baba hakkında ne bildiğini sordum, ‘Açıl susam açıl (open sesame).’ dedi. İşte o an ‘Evet! İsmi bu olmalı!’ dedim.

alibaba ile ilgili görsel sonucu

Daha sonra sokağa çıktım ve 30 kadar kişi çevirip onlara da Ali Baba’yı bilip bilmediklerini sordum. Fark ettim ki herkes biliyor. Hindistan’dan, Almanya’dan, Tokyo’dan ve Çin’den… Ali Baba, açıl susam açıl, 40 haramiler… Hepsini biliyorlar. Ali Baba bir harami değil. O centilmen, akıllı bir iş adamı ve köylülere yardım ederdi. Telaffuzu kolay, tüm dünyada da biliniyor. Alibaba küçük tüketicilerin daha büyük şirketlere ulaşması için kapıyı açar (Açıl susam…). Bunun yanında Alimama ismini de aldık, birinin bizimle evlenmek isteyeceği ihtimaline karşı!”

 

Bir Cevap Yazın

